banmarianna.hu

  • A betűméret növelése
  • Alapértelmezett betűméret
  • A betűméret csökkentése
Home

Álmatlanság

Álmatlanság


A tartós álmatlanság, rossz alvás komolyabb zavar, akár betegség jelzője is lehet, vegyük komolyan!!!

Mindannyiunkkal előfordult már, hogy akár több éjjel is álmatlanul forgolódtunk az ágyban, agyunkban egymást kergették a gondolatok, képek vagy egyszerűen csak bosszankodva bámultuk a plafont.  Másnap, pedig, mint akit agyonvertek, alig vonszoltuk magunkat. Az időjárási frontokra, időváltozásra, a teliholdra érzékenyek, a bosszankodásra hajlamosak, az ”érzékeny lelkületűek” is jól ismerik ezt a problémát.  Ha az éjszakai álmatlanság vagy felületes alvás, fel- felébredés rendszeresen, vagy több hétig fennáll, komolyan kell vennünk.  Ilyenkor alaposabb kikérdezésre és személyre szabott tanácsra van szükség.

Nézzük, milyen veszélytelen lehetőségek állnak rendelkezésre a csak néha előforduló panaszok esetén:

A legelső, hogy biztosítsunk megfelelő körülményeket a pihentető alváshoz:
Időben vacsorázzunk. Teli gyomorral nehéz az elalvás és az emésztőrendszer is terhelődik. A szerény vacsora és a lefekvés közt teljen el legalább 2-3 óra.
Lehetőleg feküdjünk le időben, még éjfél előtt. Érdemes minden nap közel azonos időpontban nyugovóra térni. Mielőtt lefekszünk, szellőztessünk ki alaposan. A szoba levegője ne legyen több 20-22 0 C- nál.
Ha megoldható, a hálószobában ne legyen semmilyen elektromos berendezés. Ha nem, ne aludjunk el a működő TV előtt. Sokkal pihentetőbb az alvásunk, ha elalvás előtt (az ágyban) egy rövid, légzőgyakorlattal egybekötött, az egész testre kiterjedő izomlazítást végzünk.

 

Schüssler- terápia:

Nagyon jó hatású a Magnesium phosphoricum Schüssler D6 tabletta, melyből tartósan napi 3-4x1-et javaslok szedni, akár több héten keresztül, ha életünk éppen „zűrösebb”, feszültséggel teli.  Ne feledkezzünk meg az ehhez az életsóhoz tartozó táplálékok fogyasztásáról!
Ha nehéz az elalvás, vagy fel- felébredünk, ha éjszaka (de akár nappal) izmaink görcsölnek (szemhéj rángatózása, vádli- lábikra- talp- görcs, vállizmok görcsös keménysége, orvosilag nem kimutatható okú mellkasi nyomásérzet…) 10 tablettát oldjunk fel 2-3 dl forró vízben, majd amilyen melegen tudjuk, igyuk meg.  Naponta akár többször is ismételhető, szükség szerint, de erre ritkán van szükség.  Ez az életsó remek görcs- és feszültségoldó. Segítségével könnyebben vesszük a napi kihívásokat, idegrendszerünk kiegyensúlyozódik, az izomfeszültségek oldódnak.  A kémia óráról ismert magnézium nagy fénnyel ég, olyan, mint a Nap. Szervezetünk megfelelő magnézium- ellátottsága biztosítja, hogy belső Napunk – akár csak az égi Nap- melegítsen, jókedvre derítsen.  E belső Nap napfonatunk, vegetatív idegrendszerünk és énünk központja. Gyakori, hogy ha valaki szomorú vagy ideges, csokoládéval vigasztalódik.  Nem véletlen, hisz a csoki jelentős magnézium- tartalommal bír. Ilyenkor gondoljunk a magnézium-pótlásra és e Sóra is. Ha lehet, inkább növényekből pótoljuk a hiányt.


Ha szellemi kimerülés (pl. vizsgaidőszak, határidős munka) az ok, érdemes pár hétig a Kalium phosphoricum Sch D6-ot alkalmazni, 3-4x1 adagban.  A Kalium phosphoricum nélkülözhetetlen a központi- és perifériás idegrendszer működéséhez. Agyunk számára a legfontosabb életsó. Ha észrevesszük, hogy egy szellemileg megerőltető időszak után „nehezebben fog az agyunk”, vagy kimerültté és emiatt feledékennyé válunk, a megfelelő táplálkozás mellett szinte csodákat tesz. Úgy is hívjuk, „az agy ásványi vitaminja”. Megelőzésként, „szellemi doppingként” is kiváló.
 
Gyakran előfordul- főleg időzóna átlépésnél-, hogy az alvás- ébrenlét ritmusa felborul. Ilyenkor nagy segítség a

 

Spagyrikus terápia

két készítménye: a Phönix Aurum és a Phönix Argentum  nagy segítség a cirkadián ritmus (belső napi ritmus) helyreállításához. A Ph. Aurum (arany) a Nappal, a Ph. Argentum (ezüst) a Holddal analóg. Az előbbit délelőtt (3x15-20 csepp), az utóbbit délután (3x15-20 csepp) szedjük, segítve az idegrendszert és az egész szervezetet az aktuális bolygóhatásra hangolódni.
 
Gyógynövények, egyéb

Citromfű-az alábbi gyógynövényekből álló teakeverék részeként vagy önállóan alkalmazva segít ellazulni
Levendula- az alábbi gyógynövényekből álló teakeverék részeként vagy önállóan alkalmazva segít ellazulni
Komló- az alábbi gyógynövényekből álló teakeverék részeként vagy önállóan alkalmazva segít ellazulni
Kamilla- az alábbi gyógynövényekből álló teakeverék részeként vagy önállóan alkalmazva segít ellazulni
és
Ginko biloba, Lecitin- hosszabb távon alkalmazva támogatják az idegsejtek működését, csökkentik a kimerülés hatásait, segítik a regenerációt
A fenti tanácsok nem helyettesítik az alapos kikérdezést, vizsgálatot és személyre szabott kezelési tervet!
 
És mit jelent az álmatlanság lelki szinten?

Az elalvási nehézség az ősbizalom hiányát és az ebből fakadó félelmet jelenti. Az évezredes mitológiákat felidézve az elalvás a halált, a reggeli ébredés az újjászületést szimbolizálja. Az egymásba forduló két erő, a yin és a yang- mint a férfi és a nő, az aktivitás és a passzivitás, a kiáradás és a befogadás, az élet és a halál…- duális egysége, maga az Élet Teljessége. Az elalvás és az ébredés között, akár csak a halál és a születés között lelkünk megmerítkezik az Örökkévalóság és Határtalanság, az Egység élményében.


Az álmatlan ember- akár tudatában van, akár nem- fél elengedni a kontrollt, az ellenőrzés és a cselekvés kényszerét, éberen őrködik sérülékeny egója felett. Zárva tartja az álmok kapuját, nem hajlandó lelke mélységeire rápillantani, nem hajlandó belépni sem a kollektív, sem saját tudattalanjának sötét rengetegébe. Azonban a tudat csak a tudattalannal együttműködve életképes, ahogyan a nappal csak az éjszaka ellenpólusaként értelmezhető. A tartós alváshiány előbb- utóbb akár éber hallucinációkhoz vezet, s ekkor már valóban, akár félelmetesen önti el a tudatot mindaz, amit elfojtottunk, s ami öntörvényűvé válva kiragad a Lét valóságából.

 

Mobiltelefon: + 36 30 475 2859

Vezetékes telefon: + 36 1 210 1461

Skype: ladynada68

E-mail: ladynada[kukac]t-online[pont]hu


 

 

Keresés az oldalon